Παιχνίδια με την Επιστήμη

 «Επιστήμονες στο παιχνίδι» λέγεται το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υλοποιήσαμε στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Ελευσίνας, τη σχολική χρονιά 2016-2017. Έλαβαν μέρος 14 μαθητές της Στ΄ τάξης, οι οποίοι συνεργάστηκαν και με μαθητές άλλων τμημάτων του σχολείου πάνω σε κοινές κατασκευές, προβολές και συμμετοχή στα παιχνίδια που σχεδιάσαμε. Έγιναν κάποιες ώρες συνδιδασκαλίας με την Ε΄ τάξη του Ειδικού Δημοτικού Ελευσίνας. Επίσης το πρόγραμμα εξελίχθηκε παράλληλα με παρόμοιο πρόγραμμα της Στ΄ τάξης του 29ου Δημοτικού Σχολείου Περιστερίου με τη συνεργασία της εκπαιδευτικού κ. Χριστίνας Κλημεντιώτη https://peri-blogging.webnode.gr/science/


                                                                   Η ΑΦΟΡΜΗ

Το καλοκαίρι του 2016 συμμετείχα στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για δασκάλους "Παίζοντας με τα πρωτόνια" στο ερευνητικό κέντρο Cern στην Ελβετία. Οι στόχοι του προγράμματος ήταν:

  • H εξοικείωση των εκπαιδευτικών με την έρευνα, γνώση, καινοτομία και κουλτούρα του μεγαλύτερου εργαστηρίου σωματιδιακής φυσικής στον κόσμο
  • Η έμπνευση και παρακίνηση των εκπαιδευτικών να μεταφέρουν τον επιστημονικό τρόπο σκέψης και την ερευνητική κουλτούρα του CERN στους μαθητές τους, λειτουργώντας παράλληλα ως πρότυπα και πολλαπλασιαστικοί παράγοντες στην τοπική τους κοινωνία
  • Η έρευνα, ανάπτυξη και εφαρμογή καινοτόμων και συμμετοχικών εκπαιδευτικών δράσεων μέσα και έξω από την τάξη για το σχολικό έτος 2016-17

https://playingwithprotons.web.cern.ch/


 

                                                                    ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

 Γυρνώντας στην τάξη αναλάβαμε την αποστολή να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τους μαθητές μας με σκοπό να γνωρίσουν τη Σύγχρονη Επιστήμη και το αντικείμενο εργασίας του ερευνητικού κέντρου ΄΄Cern΄΄, η έρευνα του οποίου επεκτείνεται κυρίως στους τομείς της Αστρονομίας-Κοσμολογίας και της Φυσικής Στοιχειωδών Σωματιδίων. Έτσι γεννήθηκαν οι "Επιστήμονες στο παιχνίδι".

   Ο βασικός άξονας του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι ότι η Επιστήμη μπορεί να γίνει προσιτή στους μαθητές του Δημοτικού εφόσον παρουσιαστεί με τον κατάλληλο τρόπο. Οι μικροί μαθητές περίγραψαν και αποτύπωσαν τις δικές τους αναπαραστάσεις για τη σύγχρονη Επιστήμη αξιοποιώντας τις Τέχνες, το Πείραμα, τις Κατασκευές και το Παιχνίδι. Τα αποτελέσματα της δράσης είναι:

  1. Γνώρισαν την Κοσμολογία, την Αστρονομία και τη Σωματιδιακή Φυσική.
  2. Εφάρμοσαν την Επιστημονική Μέθοδο οικοδομώντας επιστημονική κουλτούρα.
  3. Επινόησαν πειράματα, σχεδίασαν παιχνίδια, δημιούργησαν πειραματικά μοντέλα και αφιέρωσαν χρόνο στην ενασχόλησή τους με αυτά διασκεδάζοντας.
  4. Συνεργάστηκαν με μικρότερους μαθητές καθώς και με μαθητές με ειδικές ανάγκες.
  5. Εκτίμησαν και θαύμασαν τη δουλειά μαθητών και εκπαιδευτικών από τα  σχολεία που εστίασαν στο ίδιο θέμα. Παρουσίασαν τη δική τους δουλειά.
  6. Γνώρισαν το σύγχρονο ευρωπαικό κέντρο πυρηνικής φυσικής Cern παίρνοντας μέρος σε virtual visit μέσω διαδικτύου.



Η δράση "Games of Science" έχει υλοποιηθεί στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος Playing with Protons του πειράματος Compact Muon Solenoid (CMS) στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Πυρηνικής Φυσικής (CERN). To Playing with Protons έχει την υποστήριξη του ευρωπαϊκού έργου CREATIONS το οποίο χρηματοδοτείται στο πλαίσιο του προγράμματος Ηorizon 2020 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Grant Agreement No. 665917). Τα περιεχόμενα του παρόντος δεν αντιπροσωπεύουν κατ' άναγκη τις θέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ούτε δημιουργούν κανενός είδους ευθύνες για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.