ΚΟΣΜΟΛΟΓΙΑ - ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ


    Οι μαθητές μελέτησαν μέσα από διάφορες πηγές (βίντεο, βιβλία, ταινίες, τραγούδια) το Ηλιακό μας Σύστημα. Έθεσαν ερωτήματα, δοκίμασαν υποθέσεις, έβγαλαν συμπεράσματα. Στη συνέχεια αποτύπωσαν, χρησιμοποιώντας την φαντασία τους και με διάφορα υλικά, τις δικές τους αναπαραστάσεις. Στις κατασκευές συμμετείχαν και μαθητές από άλλα τμήματα του σχολείου. 

Αφιέρωσαμε χρόνο για να μελετήσουμε τα Αστέρια... και τους αστερισμούς. Οι μαθητές κατανόησαν ότι υπάρχουν διαφορετικά είδη αστέρων, τη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στο χρώμα και στη θερμοκρασία τους, τον τρόπο που γεννήθηκαν και την εξέλιξή τους. Συνδυάσαμε τα ονόματα των αστερισμών με τους γνωστούς ελληνικούς μύθους και συζητήσαμε για τους τρόπους που έχει δοκιμάσει η ανθρωπότητα να δώσει απαντήσεις στα αιώνια ερωτήματα. Τέλος τα παιδιά ήταν ελεύθερα να εκφράσουν με δικούς τους τρόπους τις αναπαραστάσεις που απέκτησαν.

Δύο από τα μεγαλύτερα αιώνια ερωτήματα είναι "Πώς δημιουργήθηκε το Σύμπαν και ποιο θα είναι το μέλλον του''. Οι επιστήμονες έχουν δώσει απαντήσεις παρουσιάζοντας και αποδεικνύοντας  τη θεωρία της Μεγάλης Έκρηξης, THE BIG BANG THEORY, η οποία είναι αποδεκτή από το σύνολο της επιστημονικής κοινότητας και αρκετά φαντασμαγορική θα λέγαμε. Λίγα λόγια για τη θεωρία λοιπόν, αλλά πολύ δημιουργικότητα σε αυτή την περίπτωση, προκειμένου να προσεγγίσουμε βιωματικά την επιστημονική θεωρία.

Όποιος μελετάει Αστρονομία εντυπωσιάζεται από τα μεγέθη στο Σύμπαν, έτσι φτιάξαμε μια κατασκευή που να απεικονίζει με απλό τρόπο τη θέση μας στο Σύμπαν... η κατασκευή φιλοξενήθηκε κατά διαστήματα σε άλλα τμήματα και τα μικρά παιδιά ενθουσιάστηκαν.

                                                  Ο ΑΓΙΟΣ  ΒΑΣΙΛΗΣ  ΣΤΟΝ ΕΠΙΤΑΧΥΝΤΗ

Καθώς οι γιορτές των Χριστουγέννων πλησιάζουν αποφασίσαμε να εικονογραφήσουμε ένα χριστουγεννιάτικο παραμύθι στο οποίο ο Άγιος Βασίλης γνωρίζει το Cern και τον επιταχυντή του. Τα μικρά παιδιά πάντως γέλασαν πολύ...